Flyt!

Jag känner verkligen att mitt arbete med "Bra-boken" har gett resultat, mitt självförtroende är verkligen på topp nu, jag vet att det säkert kommer att dala igen och att jag säkert kommer att må sämre, men på något sätt känns det som om jag är starkare och mer redo för att ta itu med situationen om och när den uppstår!

Gårdagen började lugn och skön, jag hade ställt klockan på en halvtimme tidigare än vad jag behövde, allt för att slippa stressa iväg om något oförutsett hände, vilket det gärna gör när man är småbarnsförälder :-).

Rätt som det var såg jag att klockan var 8, vilket betydde att det helt plötsligt vart stressigt, jag satte Clara i vagnen och vi begav oss, jag sprang (i högklackat!!) nästan hela vägen till tåget, men det slutade ändå med att dörrarna stängdes precis när vi skulle gå på. Nästa tåg skulle vara inne 7 minuter innan min intervju på Manpower skulle börja, så det var bara att ringa till tjejen som skulle intervjua mig, be så hemskt mycket om ursäkt och säga att jag skulle bli några minuter sen. Sedan ringde jag min kompis Z som snällt nog skulle passa Clara i en timme då min mamma hade blivit sjuk och berätta om mitt "missöde". Det verkade som om dagen skulle utvecklas till en katastrof...

Då kommer en mycket trevlig och söt tjej och sätter sig brevid mig och Clara på bänken, vi börjar prata och det var väldigt skönt att bara sitta där och fördriva tiden, hon var lätt att prata med och Clara charmade henne totalt :-)
Hon gick av i Lund och då kändes det inte så jobbigt längre, jag tänkte "vad 17, jag kommer för sent till intervjun men jag ska ändå göra ett gott intryck och göra mitt bästa!". Sagt och gjort, jag och Z möttes utanför Hansa, klockan var då precis 08:30 (då intervjun var inbokad) och hon övertog en halvsovandes Clara. Jag får sitta ner och vänta och efter en stund kommer M som ska intevjua mig. Det lustiga i kråksången är att hon intervjuade mig för ett specifikt uppdrag för dryga 3 år sedan, då jag precis hade börjat jobba som telefonförsäljare, dessutom har hon varit bemanningsansvarig för min tvillingsyster ;-).

Intervjun gick väldigt bra, jag var t o m tuff när det gällde lönen, hon sa att det vore bättre om jag pratade med direktrekryteringen så jag fick namnet på två tjejer som jobbar där. Jag ringde tjejen som stod överst på listan och hon var väldigt positiv, så nu ska jag på ytterligare en intervju på måndag! Jag och Zandra fikade och tjötade lite, efter att ha yrat runt ett tag på stan (vi har alltid så svårt för att bestämma oss för vart vi ska gå, dessutom är vi båda två lika glömska och förvirrade tror jag, hehe)  samt letat upp Claras tappade solhatt med tillhörande napp-på-tråd. Jag och Clara kom hem runt 14, hon somnade och jag ringde som sagt till tjejen på Manpower. Jag passade dessutom på att kolla efter lite jobb, ringde till kontaktpersonen för ett jobb (som shippingkoordinator) på Findus, vi pratade i runt 20 minuter och det slutade med att jag fick hans email så att jag kunde skicka in min ansökan och mitt CV direkt till honom istället för till personalavdelningen! Så sprudlande glad och stolt över mig själv var det länge sedan jag var, så härligt att kunna göra ett så gott intryck över telefon!

Idag har jag träffat min bemanningsansvarig på Adecco, vi har haft lönesamtal, utvecklingssamtal och hon informerade mig om mitt uppdrag som jag kommer att ha från den 2e juli till den 24e augusti. Jag ska jobba på Nordisk Motortransport
www.motortransport.se och det känns riktigt kul!

Livet verkar utveckla sig i intressanta banor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback