Toppar och dalar

Så jobbigt när det är så stor skillnad på hur jag mår dag från dag, just nu känns allt mer nattsvart än ljusblått och jag vet inte riktigt hur jag skall kunna ta mig ur situationen.

Varför är jag en sådan orosmoster? Antagligen eftersom jag är lite av ett kontrollfreak; jag vill veta att allting ordnar sig, vare sig det gäller ekonomi, hälsa, jobb, etc och jag vill veta att det ordnar sig idag eller allra helst igår och absolut inte imorgon eller senare.

Min familj är min styrka och jag älskar dem.


Kommentarer
Postat av: Maian

Jag är också ett kontrollfreak. Och vet preciiiis hur svårt det är att försöka slappna av, låta saker och ting vara utan att överanalysera och ta vad som kommer. Läser just nu Mia Törnbloms "Självkänsla nu!" och fastnade stenhårt för ett av hennes visdomsord: "Varför oroa sig i förväg för nåt som kanske inte händer? Det är ju att oroa sig dubbelt". Får du en stund över, och får tag i den boken, sätt dig och läs. Jag gör det för andra gången nu...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback