Nästan påkörda från två håll!

Igår skulle hela lilla familjen iväg till Center Syd och kolla på saker som vi får köpa inför flytt och boende i radhus. För en gångs skull körde jag, kände att jag ville det så att jag inte helt glömmer av hur man gör ;-)

Jag kör i 50 och vi är på väg fram emot ett av de större byggvaruhusen, jag ser att en bil kommer från en parkering på höger sida, han kör alldeles för fort så jag tar ner farten för att undvika att han kör in i oss (på den sidan där min älskling och min lilla tös sitter!!) om det nu är så att han inte ska hinna stanna. Då kör bilen som låg bakom oss om och tutar, samt tjejen som sitter på passagerarsätet kollar argt på oss. Min älskling säger till mig att följa efter bilen och parkera nära (de ska också till byggvaruhuset) och killen kommer ur sin bil, fly förbannad och skriker att man inte kan stanna mitt i allt (på arg danska), min älskling säger argt "Vi har blivit påkörda på den sidan tidigare och vi ville inte bli påkörda med vår dotter i bilen!" Dansken säger "Men han ska ju stanna!"

Grunden i bilkörande är att man ALDRIG ska förutsätta något, dessutom gjorde bilföraren som kom från parkeringen INTE sin AVSIKT klar så därför tog jag ned farten. Hade bilen bakom oss följt trafikreglerna och hållt avstånd även i låga hastigheter så hade aldrig denna situation behövt uppstå. Jag tyckte i alla fall att det var skönt att veta att jag hade hanterat situationen på rätt sätt.

Idag har f ö Clara blivit mätt och vägd, hon är nu 72 cm och väger 8600 g :)

Boel-testet får vi göra om i nästa vecka eftersom hon reagerade dåligt på vänster öra men jag är inte särskilt orolig, det ordnar sig!

Kommentarer
Postat av: Zazza

Hej och grattis så jättemycket till er nya lägenhet! Så roligt med trädgård! Det blir säkert jättebra! När flyttar ni (jag har varit dålig på att läsa blogg på sistone, det har varit så mycket annat)? Kram!

Postat av: Zazza

Läskigt att ni nästan blev påkörda. Det finns verkligen idioter överallt. I en sån situation är det alltid skönt att veta att man är den som gjort rätt oavsätt vad andra tycker.

Ja, samboskap är fint och speciellt när man verkligen ser fram emot det. Den här gången känns det dessutom mer äkta på något sätt även om vi inte kommer kunna flytta ihop på ett bra tag ännu. :/

2007-02-12 @ 10:59:38
URL: http://anywien.blogg.se
Postat av: TiLion

Hej! Här sitter jag och slö söker på nätet och så kommer jag till din blogg. Ibland är slumpen lustig. Hälsa Björn! Kul att höra att det är bra med er :)

2007-02-16 @ 00:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback