Whitesands eller personalmatsal, det är frågan...

Sitter och tänker en massa på bröllopet fast jag egentligen inte borde, kan inte påverka situationen alls i dagsläget utan status quo består tills på söndag då restaurang Whitesands öppnar, funderar starkt på att åka ner dit då och prata med dem för att kunna få en offert.

Min snälla pappa (ibland får man nästan dåligt samvete för att han och mamma är så snälla, känns inte som om man alltid förtjänar det) har ju erbjudit sig att stå för den extra kostnaden det blir att ha festen på en restaurang. Det kan ju bli en hel del dyrare än att hyra egen lokal, ha catering samt egen sprit (inhandlad i Polen eller Tyskland), men hur mycket mer det går på har jag ingen aning om. I dagsläget har vi fått ihop 20000 kronor och det lär behövas åtminstonde 10000 kr till....

Personalmatsalen på pappas jobb är visserligen billig att hyra (blir väl en symbolisk summa kan jag tänka mig), men den är inte så mysig och dessutom måste man ha en s k tag för att ta sig in och ut, kan bli problem när folk vill gå ut och röka/ta frisk luft.

Tänker alltmer på hur jag egentligen har föreställt mig mitt bröllop och min bröllopsfest, dessutom ska vi ju döpa vårt lilla Pyre också... Jag ser en fest med mig och Björn i centrum, jag har lång och benvit klänning, mammas slöja och knypplade krona, vi skålar och ätar trerätters... Det är ganska så långt ifrån det som vi hitills har planerat, dvs hyra egen lokal, ha buffé och så...

Dessutom har jag fortfarande ingen klänning och vet inte om det finns någon att hyra i min storlek när väl lilla Pyret har tittat ut. Som min bästis sa "Men, vart ska alla tjocka människor hyra/köpa bröllopsklänningar då?" Jag är inte tjock (inte längre) men kommer efter graviditetsvikten har släppt (vilket jag hoppas går fort) ha en 15 kg för mycket och dessutom mjölkstinna bröst (förutsatt att det funkar att amma då), vilket gör urvalet av klänning ganska så begränsat.

Önskar mig mindre bröst snarast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback