Lokal??

Vad krångligt det verkar att få tag på en lokal att ha bröllopet i, antingen måste man känna någon eller ha någon anknytning till stället etc...

Funderade på om det kunde gå att ha festen i en lokal som ligger några km från kyrkan och undrade om man måste fixa transport till gästerna då, vad tycker folket?

Förhoppningsvis orkar/hinner min gosis ringa runt lite nu i eftermiddag och höra hur det ser ut med kommunala lokaler.

Varför ska det vara så mycket planering involverat när man ska gifta sig, blir ju alldeles trött!


Kommentarer
Postat av: Linda

Finns det inte någon bygdegård eller liknande i närheten av kyrkan? Eller typ församlingshemmet, eller nej, det var det sämsta förslaget jag kunde komma på :-)..
Försöker komma på i vilka slags lokalaer jag varit på bröllopsfest i och det är nog mest bygdegårdar tror jag. Hoppas att ni hittar något bra!
Kram kram!

2006-03-27 @ 10:59:44
Postat av: Sandra

Vad gäller transport från kyrkan till festlokalen så kan man väl anta att de som lyckats ta sig till kyrkan säkert kan transportera sig själva vidare. Iaf så har det fungerat bra på de bröllop jag varit på. Och de som tar sig dit på annat sätt kanske kan klämma in sig någonstans. Sådant brukar väl ofta lösa sig.

Postat av: Sandra

Jo då, med mig är det bara bra. Idag fick jag min första riktiga lön. Så otroligt skönt med en femsiffrig summa på kontot för en gångs skull. :)

2006-03-27 @ 16:26:59
URL: http://anywien.blogg.se
Postat av: Maian

Jag har varit på flera bröllop de senaste åren, kan säga att det inte gör det minsta om festlokalen ligger en bit från kyrkan. Se bara till att det finns parkering i närheten.=)

2006-03-27 @ 23:20:07
URL: http://maian.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback