Känner mig redan som en dålig mamma...

Var på s k glukosbelastning idag, dvs man får dricka sockerlösning och sedan väntar man i 2 timmar och ser om man visar tecken på förhöjt sockervärde i blodet... Var inte så äckligt som jag trodde men jag hade citron med mig som neutraliserade smaken lite... Vi tittade på 3 filmer under tiden, bl a en mycket söt "man måste amma, det är det bästa för barnet"-film som var på norska. Jag är besluten att amma, men vet att det inte alltid är så lätt, vill dock göra att fullgott försök :)

Iaf...

Drack som sagt sockerlösning, fick 2 timmar senare ta blodprov, blodtryck och HB-värde. Hade lågt blodtryck (som vanligt, 90/50) och bra HB-värde (117) men förhöjd sockerhalt i blodet, låg 0,1 över gränsvärdet. Så nu ska jag få en remiss till en dietist (vet att jag har ätit för mycket choklad men...) och får göra om glukosbelastningen om 3 veckor igen, visar det samma värde så händer det ingenting utan då antar man bara att jag har lite högre sockervärde normalt eller så är det bara lite förhöjt p g a graviditeten...

Saken är den att jag vart grymt ledsen, kände mig misslyckad och dum och framför allt TJOCKIS... Började nästan gråta, tur att man har sin sötnos som säger precis det man behöver höra, älskar dig min gosis-Björn! Har lugnat ner mig men det känns INTE bra, har lite svårt för att njuta nu när teamet ikväll ska på S:t Marcus Vinkällare och äta deras otroligt goda buffé...

*suck*

Kommentarer
Postat av: Fantasy78

Men lilla gumman, inte ska du bli lessen över nåt sånt!!! Jag har åsså lite högt sockervärde, men inget att bry sej om, säger de... Även OM du skulel få graviditetsdiabetes, vilket jag knappast tror, så kommer Pyret att växa & frodas i din mage!!! Du kommer bli den allra bästa mamma den lilla rackaren skulle kunna önska sej!!!

2006-03-24 @ 15:11:18
Postat av: Sandra

Jag har verkligen inga tips till dig för jag vet varken hur det är att vara gravid eller att ha diabetes. Men jag är iaf helt säker på att du kommer bli en jättebra mamma. Sockerhalten i blodet är säkert till stor del relaterad till graviditeten och när den väl är över så kommer du kanske kunna motstå alla sötsaker lite lättare. Jag tycker inte att du ska vara ledsen.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback