Bröllopsplanering

I måndags spikade vi menyn som blir som följer:

Förrätt: Serranolindad sparris på fräsch salladsbädd serveras med meol- och passionsfruktskompott

Varmrätt: Kalvfilé tournedeau med chèvredoftande potatis-cheesecake, ljummen spenat- och bönsallad samt hummer-hollandaise

Efterrätt: Vit choklad- och kaffemousse serveras med körsbärscolisse

Därefter blir det bröllopstårta och sedan kommer det att vara spettkaka (spiddekauga) att bryta under kvällen.

Låter väl gott?

I onsdags hittade jag min bröllopsklänning på Ateljé MB i Vinslöv, den är så fiiiin och jag känner mig riktigt smal i den :). Har tappat nästan alla graviditetskilona men vill ju gå ner en 10 kg till egentligen. Fick tyvärr inte ta några bilder men jag ska försöka att beskriva den så gott jag kan: Den är benvit (ivory) och har ett liv som sitter åt, spets till precis under bysten och trekvartsärmar i skir spets (Känns skönt med lite ärmar då jag har komplex för mina överarmar), sedan går den ut vackert och har ett fint släp. Enkel och klassisk och passar perfekt till mammas slöja och krona samt smycken, underkläder och skor.

Idag har jag varit hos tandläkaren (620 kr fattigare, tack för det!), jag hade inga hål (har aldrig haft några och tänkte att det vore dumt att börja nu) och de tog bort tandsten så nu är mina tänder så vackra så ;) Björn och Clara stannade hemma, så det var första gången jag var borta från min lilla tjej en längre stund, det gick bra på vägen in och inne hos tandläkaren (man hade annat att tänka på) men sedan så såg jag ju såklart bebisar över allt och saknade henne något otroligt. Hon hade iaf tagit flaskan jättebra (första gången) och sugit i sig all mjölk som jag hade pumpat ut. Det verkar lovande för bröllopsnatten då vi funderar på att låta farmor och farfar ta hand om henne...

Matdax!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!! Låter som en jättevacker klänning! Antar att vi får se den här på bloggen efter bröllpet. Ha en jättefin sommar.
Kramar Linda

2006-06-30 @ 14:47:46
Postat av: Anonym

Ja onsdag blir finfint :-) Har ju knappt själv varit inne i stan nått men vi hittar la på nått där, nått barnvänligt fik finns det säkert :-)

2006-06-30 @ 22:30:11
Postat av: Johanna

oj glömde presentera mig :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback