ONT!

Har haft så svårt att sova inatt, har haft så grymt ont i vänstra höften och i bäckenet, kunde knappt komma ur sängen igår när jag var tvungen att gå på toa...

Runt 07 ringde jag Sjukvårdsupplysningen, sjuksköterskan rådde mig att ta kontakt med en läkare, jag ringer till VC Kävlinge när de öppnar kl 08, får besked om att jag skall vända mig till min barnmorska eller till KK i Lund. Jag ringer barnmorskan men hon har inte telefontid förräns kl 11, jag lämnar meddelande på telefonsvararen, ringer till KK som hänvisar mig till barnmorskan. Vilar lite, barnmorskan ringer strax innan 11 och hänvisar mig till KK eftersom det inte finns någon läkare på MVC i Kävlinge denna veckan (läkaren var där igår), jag ringer till KK som återigen hänvisar mig vidare, denna gången till VC... Börjar nu bli alltmer ledsen, upprörd och orolig, fick reda på att det kunde vara en eller flera av 3 saker; foglossning, ischias eller blodpropp i bäckenet. Ringer till VC och börjar gråta när hon återigen hänvisar mig till KK, hon förstår min situation, lovar att prata med min barnmorska och ringa upp senare. Min barnmorska ringer upp och har då varit i kontakt med en läkare på KK, han rådde mig att ta kontakt med en sjukgymnast som lättast kan se vad problemet är. Sjukgymnastavdelningen på VC Kävlinge har öppen mottagning 08:30-11 varje dag, så jag skall dit imorgon.

Fortsättning följer...

Kommentarer
Postat av: Maian

Grattis, du har haft en intressant dag i dagens sjukvårds-Sverige per telefon, ser jag. Lycka till imorrn, hoppas det inte är så farligt som det låter.=) *kramis*

Postat av: Sandra

Men oj, vilken soppa! Och vad det ska vara svårt att få komma i kontakt med någon som kan hjälpa en. Lite jobbigt att man ska behöva gråta i telefon för att få någon hjälp. Hoppas det löser sig iaf och att det inte är något allvarligt.

2006-01-12 @ 11:49:20
URL: http://anywien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback