Nöjd med 30 ;)

Känns ganska så skönt att födelsedagen är över men jag måste säga att jag inte känner mig som jag är 30 år... Man tyckte ju själv när man var 15 att 30 var "gammalt", att man antagligen skulle vara gift, ha hus och 2 barn... Menmen, nu sitter man här och jobbar, har fästman och bebis på väg och det är inte fy skam det heller ;)

Gårdagen var väldigt mysig, min älskling kom med frukost på sängen, jag fick 2 grattiskort (ett från hans äldste bror med familj och ett från min gudmor och gudfar, de hade istället för trisslotter lagt i lite pengar så att jag själv kunde handla mig något), en fin kameraväska av älsklingen och ett gåvokort till att köpa en ny parfym med tillbehör (bodylotion etc) som jag själv får välja ut. Vi tog det lugnt och mös riktigt mycket, läste tidningen (det stod ju om mig på familjesidan, ska lägga in det ikväll!) och kollade tv. Jeanette med familj kom förbi lite senare med en fin blomsterbukett och ett sött kort, gulligt av dem! Folk ringde och ringde, vi hittade en bostadsrätt som vi bokade in visning på och så åkte vi efter en lång förmiddag med mys iväg; först till Old Times, (som har varit stängt hela julen, pga storstädning fick vi veta) där middagen med min sida av familjen skulle inmundigas på kvällen, för att lämna besked på det vi ville äta och sedan åkte vi till bostadsrättsvisningen. Radhuset var i och för sig fint, med bra planering men vi räknade ut att vår boendekostnad ökar med 2500 kronor i månaden, vilket blir svårt att klara av när jag ska gå mammaledig... Vi får helt enkelt börja titta mer och försöka åka på fler visningar...

Fortsättning följer, måste komma igång med arbetet nu...

Kommentarer
Postat av: Tessalisa

Grattis i efterskott! Att du överlevt ger mig hopp för framtiden! Jag har två veckor kvar till "domedagen". Har ingen riktig kris, men lite olustkänsla i kroppen


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback