Klumpigt

Såg igår kväll att jag hade råkat publicera bloggen 2 gånger och tog bort den senaste publiceringen. Problemet var bara att jag då även tog bort de 2 kommentarer som någon hade skrivit, så jag har ingen aning om vad personerna i fråga skrev, tråkigt.

Är så trött idag, sov ju så skönt natten mellan tisdag och onsdag men inatt sov jag bara bra till halv 3, låg och försökte somna om men när tidningen damp ner vid 3 så insåg jag att jag var tvungen att gå upp och besöka toaletten. Sedan låg jag och vred och vände på mig tills kl 5 då gosis skulle gå upp. Bestämde mig för att ta ett tidigare tåg till jobbet, eftersom vi har så mycket att göra och man slutar 14 idag.

Blir en lugn kväll med sillgörande (borde kanske inte ha erbjudit mig att göra sill, Björn frågade mig om jag verkligen kommer att orka. Skulle ju bara göra 2 sorter denna gången och inte 4 som vanligt, köpte ingredienserna i måndags och MÅSTE göra dem idag) och lite pulande hemma, ska bli skönt att vara ledig imorgon. Synd bara att Björn måste jobba så sent imorgon kväll, sitta ensam och kolla på tv är inte vad jag vill känner jag, stackars honom som får så kort helg också.

Får f ö runt 300 kr i löneförhöjning, så fruktansvärt dåligt... Jag vet inte hur många gånger jag har grämt mig över att jag gick in på en sådan låg lön, trodde väl i mitt enfald att löneutvecklingen var bättre än så här. Känner mig ganska misslyckad vad gäller min "karriär" helt enkelt, dessutom ska man nu bli mamma och hamna ännu längre efter på arbetsmarknaden och i lönefrågan...

Varför skulle jag ligga och tänka så mycket inatt, hela dagen blir ju fel och hela jag känns ju fel *suck*

Kommentarer
Postat av: Zazza

Sugigt med lönen. :( Men tyvärr är det väl så här i början. Man får väl stå ut med att bli lite förudmjukad. Men till nästa jobb kan man iaf begära lite mer och då har man ju också lärt sig att inte lägga sig för lågt. Men det är jobbigt att löneförhandla. Borde själva tjäna 4000 kr mer enligt marknadsmässig lön än vad jag gör nu men jag är ju projektanställd inom VG-regionen så tyvärr fanns det inte så mycket pengar för min tjänst. Men det blir nog bättre sen... hoppas jag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback