Jaha...

Fick ett samtal från min bemanningsansvarig, fick en indirekt utskällning via söta ord eftersom jag hade sökt en tjänst där de specifikt bad om en erfaren speditör. Hon frågade dessutom om jag sökte många jobb nu när jag ändå är höggravid "det är väl inte så stor risk att du får en anställning som det ser ut nu"... Hade god lust att säga till henne att jag har fått 3 olika jobberbjudanden inom loppet av 3 veckor och att 2 av dem antagligen finns när min föräldraledighet närmar sig sitt slut, men det sa jag inte.

"Om man flera gånger söker jobb som man inte är kvalificerad för så blir det lite som med vargen, man orkar inte ens kolla igenom ansökan utan känner igen namnet och lägger ansökan åt sidan. Dessutom har jag inte så stor lust att lägga tid på en ofullständig ansökan då jag har så mycket annat att göra"

Jaja, längtar så tills efter föräldraledigheten, hoppas på andra jobb så att man bara kan säga Hej då! till Adecco...

Kommentarer
Postat av: Sandra

Faan, va' grisigt sagt. Hoppas verkligen det dyker upp något snart så du slipper ta all skit. :( *kramar*

Postat av: Linda

Det är i ett sånt läge man önskar att man säger ifrån men det så svårt och oftast onödigt att göra det. Hoppas att du tar det på ett bra sätt och går från jobbet med huvudet högt! Ska hålla tummarna för att du hittar något nytt tills du ska ut på arbetsmarknaden igen.. Kram!

2006-04-06 @ 16:35:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback