En olycka kommer aldrig ensam...

Utan i 3??

Sovit så dåligt inatt, antagligen eftersom vi hade en hel "bebisdag" igår och nedkomsten närmar sig...

Igår började vi med föräldrautbildning, känner verkligen att man kan få bra kontakt och börja umgås med en del av tjejerna där ;) Vi fick lära oss avslappningsmassage och pratade om smärtlindring. Vi kom hem, packade in i bilen och begav oss till Maxi, handlade massa mat, hem igen och sedan iväg till Lund för studiebesök på förlossningen och besök hos dietisten. Så fina rum de har på förlossningen, hoppas verkligen att det inte är fullt (med tanke på hur många vi är i vår föräldragrupp så vet man ju inte om det blir fullt när Pyret vill titta ut, vill verkligen föda i Lund...) när det är dags, vill inte till Malmö! 10 rum finns det så jag hoppas att vi får ett, fräscha, nya och alla har egen toalett och dusch...

Efter förlossningen gick vi och fikade lite innan det var dags för dietistmötet. Gruppinformation om nutrition, suck... Hon (som f ö var spinkig som en skata, läskigt) sa inget som jag inte redan visste och var inte så rolig att lyssna på. Ingen bra föreläsare direkt; hon påbörjade ett resonemang som hon sedan inte avslutade utan hon böt helt sonika ämne mitt uppe i allt. Dessutom hade hon en tråkig röst och det var otroligt dålig luft där inne så jag kände att jag satt och nickade till ;)

När detta var över begav vi oss till IKEA där vi inhandlade skötbord, täcke, kudde och spjälsängsskydd och därefter åkte vi till Babyproffsen och beställde ett babyskydd (sådant man har i bilen) som Björn hämtar dagen efter bebis har kommit, spännande! Det är svart och silvrigt dvs det matchar vår fina vagn! Sist men inte minst åkte vi till Jysk och handlade skötbädd och resesäng (vi kunde få en begagnad som var lite söndrig i tyget gratis men denna kostade 299 kr så...), en hel del pengar spenderade vi men det behövdes ju! Nu återstår "bara" bärsjal, lite kläder och en skötväska...

Vi har f ö fått sålt våra gamla sommardäck som gick en halv säsång på gamla bilen (nya när vi köpte dem) samt Björns gamla säng, så lite extra pengar fick vi ju in!! Förhoppningsvis får vi även sålt min gamla säng som står i mina föräldrars förråd i Höllviken.

Ringde föräldrarna igår för att ge dem en uppdatering angående läget, det var kul att prata bebis med pappa ;) Berättade då om våra fina presenter från Schweiz (fårullsfäll och värmekudde i form av en nalle) och han vart lite ledsen, han hade ju tänkt fixa en sådan fäll. Sa till honom att jag vart väldigt glad över att han hade tänkt på det, Björns mamma hade f ö också haft den tanken. Vi har verkligen tur när det gäller föräldrar, hoppas att man själv blir minst lika bra!

Iaf...

Nu börjar morgonens hemskheter släppa sitt grepp men jag känner ändå att jag måste berätta vad som hände. Hade visst glömt mitt tågkort i min andra jacka, vilket betydde att jag vart tvungen att köpa en biljett på tåget, 98 kronor (48 kronor kostar resan och så 50 kronor extra eftersom man köpte på tåget) gick det på, satt och höll på att börja storböla eftersom jag är så förvirrad och disträ pga graviditeten... Sovit dåligt och när jag kom fram till jobb märkte jag att jag hade trampat i hundskit, inte så mycket men ändå... Bläääääääää

Skorna är nu rena och fina och jag försöker rycka upp mig men vädret (mulet och ruggigt) att man inte direkt blir gladare...

*suckar*

Får fokusera på att vi i nästa helg får besök av F, tjejkompis från Skövdetiden ;)

Kommentarer
Postat av: Zazza

Åh, va jobbigt. Vissa dagar går allting bara emot en. Men det verkade ju som att ni hade en bra dag på IKEA, Jysk, förlossning och hos dietist. Det måste ju ha piggat upp lite iaf. :)

Postat av: Maian

Klart jag är intresserad, oavsett om det blir kår eller inte!=D

2006-04-27 @ 17:50:59
URL: http://maian.blogg.se
Postat av: Frida

hihi ska bli så kul!! :)

2006-04-28 @ 07:40:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback