2 månader kvar och 9e veckan ;)

Om 2 månader fyller jag 30, hemska tanke...

Går in i vecka 9 idag, Kroppen: Tandköttet blir uppmjukat och kan därför bli mer lättblödande, var därför extra noga med tandborstningen. Olika graviditetshormoner påverkar dig, man kan fortfarande känna sig trött och illamående, men det brukar gå över om några veckor.

Embryot: Embryot är nu cirka 3 cm och fötterna är ca 2 mm stora. Halsen tar form och käkarna är färdigutvecklade. Munhåla och näsa förenas, öron och näsa kan nu ses och ansiktet börjar totalt sett få mänskliga drag. Känseln utvecklas och embryot kan redan nu få hicka ibland.

Så sött, hicka ;)...

Min favvokusin vet f ö att vi ska ha barn, mamma hade sagt det när han ringde för att tacka för klänningen (som mamma hade skickat från hela familjen) till hans lilla tös... Enligt mamma så "vart det så konstigt så jag var tvungen att säga något", hon är ju för söt. Han hade blivit jätteglad ;)!

*kram*

Kommentarer
Postat av: Sarah, mamma till 2

Grattis till bebben.
Det finaste i världen.

2005-11-08 @ 12:05:01
Postat av: Åsa

Spännande med bebisens utveckling, att det är så mycket på plats redan när de är så små!

Oroa dig inte för 30-årsdagen, för mig var 31 värre =). Men för mig var det just det att det verkar som "alla" andra i den åldern har hus och barn. Ni är ju på god väg med barn i alla fall. Hoppas husplanerna kommer gå bra också.

Kram!

2005-11-12 @ 18:11:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback