Trasig vagn

Vår lilla vagn befinner sig nu i Emmaljunga. Det var inte vajern på bromsen som var av utan det var själva bromspedalen som hade spruckit som gjorde att bromsen inte fungerade, denna plastdetalj går bara att fixa på plats i Emmaljunga. Bemötandet från personalen där vi har handlat vagnen har varit jättebra, snacka om serviceproffs. Jag lämnade in vagnen när de öppnade kl 10 och 10:45 ringde de och berättade vad som var fel och att vagnen måste lagas i Emmaljunga samt att vi får låna ett shassi så länge. Lite jobbigt att man inte hade en bil så att man kunde åka och hämta låneshassit redan idag (Björn började jobba vid 12 och var tvungen att åka vid 11), har varit inne hela dagen.

Hade väl kunnat lägga Clara i insatsen och bära med henne ut, alternativ tagit med mig babysittern ut men jag kände ärligt talat inte för att umgås med granntanterna som satt där ute. Själv försöker jag vara trevlig och heja men det enda man får är konstiga blickar så då kan jag ju föreställa mig vad som händer om jag kommer ut med lilla Clara där och försöker samtala med dem.

Imorgon är Björn ledig, så mysigt att få ha honom hemma hos oss, gillar hans nya schema som betyder att han är hemma mer på kvällarna, inte jobbar några nätter och trots att han jobbar helger ändå kommer hem i normal tid.

Nu är det tv som gäller, maraton med alla mina serier på 5an ;-)

Kommentarer
Postat av: Zazza

Tittar dom konstigt på dig? Varför då? Knas-tanter. Dom är säkert bara avis. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback