Besök

Fredag idag, jag och Clara ska till ÖF eftersom jag redan har hunnit dammsuga och torka golv, småplocket får vi ta senare idag, jag har ingen lust med det just nu.

Ikväll kommer svärföräldrarna på besök, med sig har de vår nya soffa, ska bli så kul att få hit den :-) Den är ju inte helt ny eftersom den har stått i deras källare ett tag men den är knappt använd och så snygg!

Imorgon blir det en tur till Helsingör och på söndag åker de hem igen, då ska vi ha min tvillingsyster med särbo på middag, spenat- och kräftfyllda canelloni :-)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det låter bra, har dock inte fått ut mitt schema för januari, jobbar ju typ 2 helger av 5 :-) men jag skriver så fort jag får det :-)Ja tänk att det snart e jul :-)Claras första o tovas andra

Postat av: Linda

Haha! Det där är mitt recept :-) Var så länge sedan jag gjorde det un, blev sugen när jag läste att du ska laga det. Ikväll ska vi gå till Mangos och äta eftersom mannen fyller år, blir nog gott det också. Ha det bra, kram Linda

2006-11-24 @ 17:15:23
Postat av: Frida

Låter jättegott med spenat å kräftfyllda canelloni, lust å dela med dig av receptet?

Själv går jag i seriösa bilköpartankar nu. SÅ när jag väl skaffat en kärra ska jag ta mig i kragen å brumma ner mot skåne, det lovar jag!

Stora kramar! Saknar å inte ha dig här i min vardag! Var väldigt länge sen vi bodde i samma stad men jag saknar dig ändå! puss!

2006-11-25 @ 11:19:37
Postat av: Linda

Frida: här kommer min version av receptet, jätteenkelt!

8-10 st färska lasagneplattor (går bra att koka vanliga, torkade också)
170 g kräftstjärtar i lag
100 g spenat
salt + peppar
2 msk flytande margarin
1½ tsk mjöl
4 dl mjölk
4 msk riven ost
80 g röd stenbitsrom

Fördela kräftstjärtarna och spenaten på lasagneplattorna, rulla ihop och lägg i en ugnssäker form.

Smält margarinet och rör i mjölet. Späd med mjölk, det ska bli en lös sås. Rör i osten och häll över rullarna. Ugnsbaka i 20 minuter, 200 grader. Garnera med romen innan servering.

Jag brukar spara lite kräftstjärtar och lägga ovanpå rullarna. Har provat att värma och det går bra, tror dock inte att det går att frysa.

Kram Linda

2006-11-27 @ 18:41:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback