Bänkdiskmaskin!

ÄNTLIGEN!

Tänkte jag och min älskling i alla fall...

Vi hittade en bänkdiskmaskin på blocket som kostade 800 kr, vilket betydde att det skulle vara nästan hälften av mjölkpengarna (de pengar jag har fått för att donera bröstmjölk till neonatal i Lund, 100 kr litern ger 1520 kr för de 15,2 l jag donerade) kvar. Dessa pengar var tänkta att gå till att betala lite nya kläder för mig, eftersom jag har få par byxor och kjolar som passar, de flesta är helt enkelt för stora.

Jag ringde till vår hyresvärd idag för att höra om någon kunde komma och hjälpa oss att installera den (inte för att man inte klarar av det själv men det vore ju skönt att veta att det går exakt rätt till, dessutom äger vi ingen rörtång), det enda vi behövde köpa var ett extra vattenuttag så kommer de och hjälper oss sa mannen jag talade med.

Jag fick dessutom tips om att jag skulle gå till en lokal vvs-firma, för de visst viss exakt vilka gängor detta uttag skulle ha (Uttaget sätter man på varmvattenkranens plats på blandaren, så blir det ett dubbeluttag, ett att skruva på varmvatten på och ett att skruva fast tillvattenkranen till diskmaskinen på). så jag kollade upp vart de låg och lade Clara i vagnen och begav mig iväg ut i blåsten. Clara sov redan när vi gick och jag hittade till stället. I mitt enfald hade jag bara 100 kronor i kontanter med mig, trodde att kopplingen skulle kosta runt 50 kr, men tji fick jag. Den kostade 450 kronor, men vi behövde den ju så jag fick köpa den på krita, lade 100lappen i "handpenning" och lovade att komma med de resterande pengarna senare i veckan. Själva kopplingen gick således på mer än vad halva diskmaskinen kostade men vad göra?? Diskmaskinen är ju obrukbar utan den.

När jag kom hem (efter att dessutom ha varit på ICA, var ute i nästan 2 timmar, skönt att få röra på sig lite) passade jag på att söka på clasohlson och fick då se att ett sådant uttag skulle gå på 579 kronor hos dem, vi fick ett bra pris tror jag.

Hoppas att de kommer och kopplar in maskinen snart, vore så kul att få testa våra sun-tabletter ;-)

Imorgon ska Clara vaccineras och på eftermiddagen ska vi på föräldraträff, förutsatt att Clara inte blir dålig efter vaccinationen. Tänk att hon redan är 5 månader vår lilla tös!

Till helgen ska vi hälsa på Claras farbror med familj i Linköping, ska bli kul!

Kommentarer
Postat av: Linda

Diskamaskin är den bästa investeringen man kan göra. Vi fick en insatt för något år sedan och vi har inte ångrat det en dag! Jag förstår inte hur man klarade sig innan :-) Skulle inte klara mig utan min tvättmaskin heller, no more dela tvättstuga för mig!
Hoppas ni har det bra, jag gör sista veckan på praktiken nu sen blir det ex-jobb för hela slanten. Är mer än halvfärdig och det känns skönt att det snart är över.
Kram Linda

2006-11-07 @ 11:52:14
Postat av: Zazza

Oj, tiden går så fort. Hon föddes ju nyss! :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback