Jag är lyckligt lottad

Igår kväll satt jag och filisoferade lite över min graviditet och jag kom fram till att jag har haft en väldigt lätt sådan (hitills, peppar peppar), visserligen mådde jag väldigt illa de första 12 veckorna och var halvtidssjukskriven och jag hade dessutom rejält ont i vänstra höften (eller var det högra, kommer faktiskt inte ihåg ;) ) ett tag pga en klämd nerv men efter att detta gick över så har jag mått bra, sovit bra och "bara" behövt gå upp 1-2 gånger per natt för att kissa. Nu sista tiden har jag börjat svälla lite men det är ju ok, har förlovningsringen i halsbandet istället ;). Har en massa energi och vill göra en massa men det blir inte så mycket mer än jobb och sedan hem till tv-soffan och ibland träningscykeln. I eftermiddag ska det dock bli promenad med tjejkompisen J, ska bli kul att se henne som har varit så duktig och gått ner minst 4 kg :)


(Detta avsnitt handlar om vattenavgång och annat som har med graviditeten att göra, känsliga läsare varnas härmed! :) )

Igår eftermiddag skrämde jag f ö upp B och mina kollegor. Jag var på toa vid 14tiden och märkte då att mina trosor var plaskvåta och att det hade gått igenom till byxorna. Vart lite fundersam och trodde att vattnet hade gått, gick in på mitt rum och försökte ringa KK men kom inte fram. Skrev några inlägg på några trådar på forumet på Familjeliv, ringde B och han vart helt ställd och ville att jag skulle ringa tillbaka så fort jag visste mer, sedan gick jag för att prata med kollegan M. Själv kände jag mig ganska så lugn, bebisen är ju så pass stor nu att den klarar sig utan kuvös, funderade dock på hur jag skulle få dit väskan och på varför jag inte har övat på att andas...

Kollegan M vart helt ställd och frågade om hon kunde ringa någon och så, hon ringde runt, jag fortsatte att ringa själv också, kollegan E vart invigd och erbjöd sig att skjutsa mig in till Lund om det behövdes. Till slut fick jag via M tag på en barnmorska på förlossningen som var jättego och lugn. Hon sa åt mig att byta trosor och lägga i en binda, vänta en 30 minuter upp till en timme och om bindan var genomblöt då så fick jag ringa tillbaka. Jag sa att jag befann mig på jobbet och varken hade trosor eller binda att tillgå, hon gav mig då rådet att vika ihop papper och lägga i trosan. Hon sa dessutom att det är vanligt med väldigt vattninga flytningar i slutet av graviditeten. Sagt gjort, alla (utom jag själv) gick på nålar fram tills kl 15 då jag gick på toa och kollade, pappret var bara lite småfuktigt så jag ringde till B och sa att det var falskt alarm. Alla drog en lättnadens suck (jag själv också såklart) och det kändes väldigt skönt att veta att de på förlossningen är så bra att ha och göra med.

Pyret kommer när Pyret ska *bestämma*


Kommentarer
Postat av: Sambon

Det var mycket som hände igår... Jag tycker också det var skönt att veta att Pyret skulle klara sig om det kom nu, min nervositet baserade sig mest på att jag hade full rulle med taxin och därefter skulle göra Skåne-Blekinge-Halland-Skåne med lastbilen med. Jag vill ju inte för allt i världen missa Pyrets ankomst, eller hur? PUSS!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback