Allergi, blä!

Är lite snuvig idag om man säger så, björkpollenexplosion...

Helgen var väldigt mysig och rolig, fredagkvällen spenderades på Italia i Lund, mysig restaurang med mycket god mat. Åt pasta och så en caffe latte med mandelskorpor till efterrätt. Trevligt sällskap och god mat gjorde en trött, satt uppe ett tag och pratade med F innan vi gick och lade oss.

Lördagen sprang iväg, efter en lång frukost (härligt att sitta läääänge och läsa tidning och mys med kaffe)vi åkte ner till mina föräldrar, sålde min gamla säng och satt i trädgården och mös. Hem och laga potatissallad och ungsgrillad kycklingfilé som vi njöt av i värmen på balkongen, så härligt! Vi gick iväg och köpte glass (rekommenderar inte den nya ahlgrensbilarglassen, alldeles för söt!) och godis till Hipp hipp-maraton. Var ju tvungen att lära F om skånsk kultur, hon tyckte att det var kul :)

Igår sov vi länge, åt frukost länge och sedan vart det Målardag på AF-borgen med Konstifiket som är en del av Lundakarnevalen. Fick beröm för min tavla ;) och hade riktigt roligt med tanke på hur sämst jag verkligen är på att måla... Vi åkte hem och lagade till fetaostfyllda järpar med bulgur och vitlöksgräddfil :)

Kvällen spenderade jag i tvsoffan och så somnade jag tidigt.

Så trött på min allergi, fick dessutom näsblod imorse eftersom jag har fått snyta mig så mycket :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback