Sanningen hör man från fyllehundar och småbarn??

Igår kväll var vi hos bekanta för att fylla på gas till ACn, gasen höll endast på vägen hem för idag när vi skulle till BVC så kom det ingen kalluft längre. 800 kr i sjön men vad 17, det ordnar sig ;-)

Sitter och pratar med frun i huset, då kommer hennes son (på 9 år) och frågar mig om vi ska ha ett till barn. Jag säger: "Nej, inte än, det får allt vänta ett tag." "För du är ganska så tjock om magen fortfarande" säger han då. Jag blir jätteledsen men försöker inte visa det utan säger: "Magen är kvar ett tag efteråt, det tar ett tag för den att gå tillbaka" "Typ en månad kanske?" undrar han. "Ja, något sådant" svarar jag.

Satt och storbölade hela vägen hem, från att ha känt mig harmonisk och lugn (mer än någonsin) så kände jag mig som ett nervvrak och ville inte vara med. Hade haft en heldag med fika med en tjejkompis samt varit på pensionsavtackning på jobbet och visat upp Clara (alla tyckte hon var så fiiiin och så fick hon fina presenter) så rasade allt.

Jag som känner mig smalare än innan graviditeten. Björn sa visserligen att grabben har en viss annan referenspunkt då hans mamma är smal som en sticka...

Kommentarer
Postat av: Zazza

Ja, det låter kanon! :) Jag hoppas du hinner njuta lite av vädret även om man kanske inte kan vara ute så mycket i värmen med en liten bebis. Dom mår väl inte så bra av det kanske.

Elaka unge! :P Men du ska se att magen snart försvinner. Promenera mycket bara så ordnar det sig. *försöker peppa* ;)

Postat av: Maian

Amie Hartzén, du var för fasen gravid NYSS. Johans syster har varit gravid två gånger inför mina ögon, jag kan LOVA att du behöver det där extra fettet du kanske råkar ha kvar på magen och du kommer springa ifrån det inom de närmsta veckorna. Nu tar du och skärper till dig unga fröken, för din kropp har rätt att få tid på sig att hämta sig.

Ungar kanske inte fattar annat än att tala sanning, men å andra sidan så har de referensramar á la BARN och inte åratal av erfarenhet, synintryck, kunskap och förståelse. De kanske ser och kan förmedla vad de ser, men kan de TOLKA vad de ser på samma sätt som en vuxen?

Inse att du är söt och god och glad och sålänge du är stolt och lycklig och sträcker på dig, så tillhör du kategorin världens vackraste kvinnor. För ärligt, skönhet kommer inifrån. Man har material att jobba med i form av ett yttre (se - material att jobba med! UTVECKLINGSPOTENTIAL!), men det är självkänsla och lycka som gör en vacker.

Och senast jag såg dig, så var du höggravid men strålande vacker! Basta!

2006-06-14 @ 21:31:29
URL: http://maian.blogg.se
Postat av: Carola

Du e vacker, det såg jag ju på bilderna på FL!!! Skit i va ungen sa, han har ju ingen koll!!! Lyssna på oss som har koll istället, det mår du mycket bättre av!! KRAAAAAM!!!

2006-06-14 @ 22:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback