Bröllopsnerver?

Väcktes av fästmannens klockradio imorse, tur eftersom jag drömde så otroligt konstigt, det sista som hände var att jag åkte med jultomten i hans släde, det fanns inget bälte till Clara och mig och han flög som en galning!

Såhär var då hela drömmen (eller rättare sagt det jag kommer ihåg) jag befinner mig på något sätt i parallellt universum (det kändes så i alla fall), personer både från högstadie, gymnasie och högskola finns med. Jag är rejält berusad och springer runt och har väldigt roligt, Clara är med någonstans i bakgrunden men Björn finns ingenstans. Jag springer på två gamla killkompisar, S och A (S var på samma kollo som jag och tvillingsystern, han och hon var ihop då, sedan vart jag och han ihop när vi gick i samma klass då jag började i musikklass terminen efter kollot. A gick i samma klass som tvillingsystern och mig från 1:a klass och han fyller år dagen innan oss.), de står tillsammans med en liten tjej som jag tror pluggade i Skövde samtidigt som mig, en liten blond sak som jag aldrig har gillat något vidare, i drömmen kom jag på vad hon hette men det vet jag inget om nu i vaket tillstånd. Vi står och pratar en lång stund och då säger jag helt plötsligt (med fnitter i rösten) "Jag är singel! Dessutom kommer jag knappt ihåg vem jag var ihop med senast, det rann liksom ut i sanden." "Kul för dig" får jag som svar och jag dansar vidare. Efteråt kommer jag helt plötsligt på att jag ska gifta mig på lördag (misstänker ju att det är möhippa för mig på lördag så det är kanske därför jag har lite bröllopsnerver??) och att jag ska gifta mig med L (tjej som jag gick gymnasiet med, även om jag inte tänder på tjejer så hade jag nog valt någon annan om jag fick välja, vill inte ha en lång, blond och kroppsfixerad tjej). Springer runt som en galning för att leta upp S, A och den här tjejen (som f ö visst skvallrar rätt mycket så därför visste jag att jag måste hitta henne i alla fall för att inte L ska få höra att jag har påstått mig vara singel), hittar dem inte någonstans men springer på fler andra gymnasiekompisar som får höra om mitt stundade giftermål, efter en lång stund hittar jag min tilltänkta brud men då säger jag till henne (hon var med den här lilla, blonda skövdetjejen) att jag ska gifta mig med S (vilket i det ögonblicket känns väldigt sant) och är helt skelaglad över detta. Det dyker upp lärare både från grundskola, gymnasie och högskola, jag får en utskällning efterosm jag är så berusad att jag inte kan ta hand om min lilla dotter, det är då jultomten kommer och "räddar oss" från alla arga människor och sedan vaknade jag som sagt var.

Vänder mig om och ser min älskling halvsova brevid mig och tänker "Just det ja, såhär är det ju, så skööööööööööönt!"

Tänk att vi gifter oss om 3 veckor och 2 dagar :)

Kommentarer
Postat av: Zazza

Hehe, låter verkligen som bröllopsnerver och bröllopsfeber. :)

Postat av: Sambon

Jultomten kör som en taxichaufför. Så är det.

2006-07-22 @ 09:24:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback