Många kommentarer

Så mysigt att så många ser och läser lite i bloggen, härligt att Claras kusin är så duktig att hon kan skriva sitt namn själv på datorn :-) Ska bli så kul att träffa dem snart, tänk att det bara är 2 veckor och 2 dagar kvar tills julafton!

Ikväll bär det av till Jönköping, vi ska baka lussekatter och pepparkakor tillsammans med min kusin  och hans familj, hans äldre syster och mamma kommer också att vara där, mysigt att få träffa så pass många från min mammas släkt på en gång. Jag har varit riktigt "husmorlig" och gjort en present till dem, lite symbolisk gåva sådär bara men fin tycker jag :-) Min goa mamma (som var här igår eftersom det var tvättdax igen, hon är ju så snäll och myser med Clara medan jag tvättar) hjälpte mig lite med presenten men den är mestadels gjord av mig!

Älsklingen är på jobbet (han började jobba 07) och gick upp runt 05, jag somnade om men vaknade lagom till att Clara skulle få frukost på sängen och nu sover hon igen så jag tänkte sitta här en stund, filisofera lite samt ta mig ett långt och avkopplande bad eftersom jag har så grymt ont i ryggen. Jag borde nog börja styrketräna för att bland annat stärka ryggmusklerna eftersom jag bär på Clara samt har en del annat i fram som väger ;-)

Gårdagen spenderades med mysig fika tillsammans med bästa gymnasiekompisen, det vart mycket prat och Clara var lika glad och mysig som alltid, så go hon är vår lilla tjej! På eftermiddagen var det dax för tvätt, så Claras mormor dök upp (med mat dessutom, grillat kycklinglår och färsk tortellini fylld med spenat, mums!) och hjälpte till. Jag är så stolt över att mamma håller sig från att röka när hon är här hemma.

Nu är det nog dax för bad, snart ringer Claras moster för att höra när hon kan komma på besök, så konstigt det känns att båda mina systrar bor långt bort igen, den ena i Italien och den andra i Gävle.

Kommentarer
Postat av: Linda

Vad mysigt med pepparkaksbak, jag vet inte hur jag ska göra i än i år. Vi brukar alltid få en stooor burk av mannens mormor men det är ganska mysigt att baka själv också. Enda problemet är att vi aldrig äter upp dem, samma med lussekatter. Efter julhelgen har vi massa liggandes.
Är helt ensam hemma den här helgen och det är faktiskt ganska skönt. Tyvärr har tiden gått lite för fort redan så det känns som den kommer att ta slut väldigt fort. Igår köpte jag en färdiggrillad kyckling och åt lite av den med sallad, gurka och avakado. Grillad kyckling är så himla gott och det räcker till ungefär 3 måltider märkte jag. Sen har jag unnat mig en bukett med snittblommor (amaryllis) och det är något man borde köpa oftare för detär verkligen fint att ha stående.
Ha en bra helg, kram Linda

2006-12-09 @ 11:09:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback