Får man säga så till en gravid kvinna? Opinions please!

Igår så kom en kollega tillbaka till arbetet efter att ha varit på semester i 3 veckor. Det första hon säger när hon ser mig: "Oj, vad tjock du har blivit" Jaha, jag veeeet att min mage putar ut en hel del och att jag har svårt för att få på mig andra kläder än mammakläder men graviditeten har faktiskt lagt sig BARA på magen och bysten (hitills) så jag är helnöjd!

Kanske pga den kommentaren som jag känner mig som en flodhäst idag?

Blä...


Kommentarer
Postat av: Tindraz

Hm. Om man säger det med glimten i ögat tycker jag det är okej, men jag hade nog valt stor i stället för tjock. Det är ju helt naturligt att en gravid kvinna får en ordentlig mage.. annars vore det rätt konstigt. Men jag har ju aldrig varit gravid själv så jag vet inte hur jag skulle reagera då. =)

2006-03-17 @ 14:17:40
Postat av: digix

Amie, din tjokkis!
Bra dag att åka till Falköping idag btw, kalasbra väder här.

2006-03-17 @ 16:43:21
Postat av: Maian

FFS kvinna, du är gravid. Passa på att tjocka på dig bäst du vill! När jaaaag blir gravid (nån gång i framtiden, om hundra år?) ska jag tillbringa dagarna med att späcka på mig tills jag kan balansera godis/popcornskålen på magen när jag sitter i soffan.;)

Postat av: Maian

Komer ni hitåt över helgen får du gärna höra av dig. Slutar jobba 15.30 imorrn och sen går det finfint att plinga på mobil eller så om ni vill träffas. Jag har hela helgen på mig...=)

2006-03-17 @ 17:24:34
URL: http://maian.blogg.se
Postat av: Tindraz

Mmm. Sånna finns det gott om. *S*
De bilder jag sett på dig så är du jättesmal för att vara gravid och du ser verkligen ut att utstråla hälsa, så ta inte åt dig!
Hoppas vi ses snart! Kram

2006-03-17 @ 19:58:43
Postat av: Linda

Hej vännen! Tack för trevligt besök i helgen och hoppas att resan hem gick bra. Var jättekul att äntligen få se den stora magen, och den var inte liten heller ;-)
Ha det så jättebra och hoppas du orkar komma upp i april, du är jättevälkommen!!
Kramar Linda

2006-03-19 @ 21:47:58
Postat av: Sandra

Hm, njae.. Riktigt så kanske man inte behöver säga. Man kan väl välja något mindre osnällt som typ att magen växt eller nåt. Jag vet inte... :|

2006-03-20 @ 11:11:35
URL: http://anywien.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback