AAAAAAAAAAAARGH!

Jag blir så aaaaaaaaaaaarg och ledsen på människor som ringer och skriker på mig när man bara försöker hjälpa dem...

Hade 2 jobbiga samtal innan lunch, tilläggas bör att jag har lunch 13-13:30 så jag brukar vara ganska hungrig när det närmar sig lunch... Först får jag ett samtal 20 i ett, en kille som bara skriker, svär och är allmänt otrevlig, han lugnar dock ner sig när jag säger att om han är så pass upprörd är det bättre att han ringer och pratar med vår kronofogde på avdelningen och gav honom numret...

Sedan 5 i ett ringer telefonen, i tron om att det är Björn som ringer innan lunch för att säga något gulligt så svarar jag glad i hågen... Sedan fick jag sitta i telefon med otrevliga människor som VÄGRAR lyssna när jag försöker ge dem information för att hjälpa dem att reda ut sin situation, samtalet tar 15 minuter och jag lyckas efter många om och men ge personerna i fråga den information de behöver, skönt!

Detta är en av de stora anledningarna till varför jag valde att INTE söka till inspektörsutbildningen, det är ju en sak att tackla otrevliga och oförskämda, ja rent av hotfulla människor i telefon, men tänk er att göra det öga mot öga... Åka ut till folk för att avhysa dem, utmäta bilar, etc...

Fy 17, inte min grej!

Är dock stolt över migsjälv att jag höll hjärnan kall och lyckades hjälpa dem trots deras bemötande...

*kramar*

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hua, låter jobbigt. Jag har fått höra en del skräckhistorier av min mamma som jobbade som hälsoinspektör i unga dagar. Det är inte heller något direkt omtyckt yrkeskår, kan jag säga... Hoppas det ringer lite trevliga människor till dig ibland iaf. :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback