Så illamående!

Jobbigt att vakna för tidigt och inte kunna somna om på grund av illamåendet, mår fortfarande illa trots att jag har ätit =(

Gårdagskvällen var väldigt mysig, vi åt hamburgare, de andra drack öl och sedan spelade vi TP, jättekul!

En sak jag funderar mycket över för tillfället är hur man ska få råd med allt som man behöver när lilla bäbben kommer, bara en vagn kostar ju en hel del... Dessutom vill jag ha en vagn som är snygg och praktisk och jag vill definitivt INTE köpa min tjejkompis begagnade, vet att hon har behandlat den bra och så, men jag tycker inte att den är snygg och dessutom så känns det lite snuskigt att ta över en vagn som 3 barn har legat i, tre barn som dessutom har varit mycket sjuka... Är jag för petig/larvig? Jag resonerar ju som så att vi tänker skaffa mer än ett barn (planen är sådan i alla fall) så då skulle man ju vilja köpa en ny vagn och så som man sedan kan använda till nästa barn också...

Vill inte må illa mer, jobbigt ju!!

Kanske inte ska äta tomat, känns som om det är tomatsmak som jag får i munnen varje gång som jag rapar...  Vi borde dessutom gå ut och gå, ta vara på det vackra vädret som finns och kanske kompensera för alla points som man gjorde av med igår... Jag har ångest för det här med Viktväktarna, man får ju inte gå där när man är gravid, men jag har inte sagt något än i och med att jag har 4 gånger kvar på mitt 16-veckorshäfte, vill inte slänga de pengarna i sjön ju... Förra måndagen hade jag gått upp 300 gr från att stadigt varje vecka gå ner något, så nu ligger min sammanlagda viktvminskning på 6,6 kg, "bara" 12-17 kg kvar till målet... Vill inte gå upp allt igen nu när jag är gravid men risken finns ju, vill inte riskera att få diabetes under graviditeten eftersom jag är överviktig, vill inte ligga i riskzonen för att få foglossningar...

Nämen nu blir det för mycket negativt tjat, får se till att masa mig upp ur denna håla som jag har grävt till mig själv och komma ut i det vackra vädret istället!

*kramis*

Kommentarer
Postat av: Sambon

Japp, nu drar vi...

Postat av: Maria Bj.

Hej Amie, jättemycket grattis - jag är så glad för er skull!
Jag funderar på det du skriver. Det om vagnen förstår jag verkligen, klart att ni ska ha en vagn som du känner för! Men å andra sidan måste det ju inte heller vara den nyaste dyraste fräckaste sorten. Det finns ju folk som inte vill ha fler barn å de har kanske bara haft en bebis i vagnen. Såfort det är begagnat så blir det ju billigare, right, så man får väl ta ner ambitionerna lite, men inte helt bort... Jag vet inte hur dina föräldrar är, men jag kan inte tänka mig nåt annat än att de blir överförtjusta å vill hjälpa till så gott det går! Våra grannar här har en bebis sen en dryg månad, de har en bra vagn, rejäl sak som både är för liggande å sittande tror jag, den kostade 6k å de betalade hälften medan morföräldrarna betalade andra hälften.

Sen funderar jag på din oro över din vikt. Det är jättesynd tycker jag att du oroar dig på det sättet. Nu är jag inte helt insatt i de här sakerna men... det du kan göra är ju att fortsätta tänka på vad du äter. Du kan givetvis inte köra viktväktargrejen, men å andra sidan behöver inte bebisen i magen godis å pommes frites 5ggr/dag... om du har mkt att ta av på kroppen så behöver du kanske inte äta jättemycket - det behöver man ju inte bara för att man är gravid, grejen är väl att man blir extremt sugen. Min granne här som jag nämnde innan, hon tänkte nog inte så mkt på vad hon åt å inte nu heller för den delen, så hon är ju nästan lika stor som när hon var gravid. Men är man stor från början blir man ju såklart inte smalare för att bebisen kommer ut... jag är hemskt ledsen om detta bara låter som dravel i dina öron... jag är ju som sagt ingen expert, men jag bryr mig, vill jag du ska veta. Mitt förslag är väl att läsa på såna där sidor för mammor å gravida, det finns ju pampers å libero å det finns fullt med forum å grejer. Om du vill kan jag fråga min granne efter url? Jättemycket lycka till! Å håll bloggen uppdaterad! Kraaam! /Bj.

2005-10-25 @ 11:10:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback